mandag den 23. maj 2011

Library Thing

Er nu næsten færdig med Library Thing opgaverne. Synes jeg er blevet helt cool til tags, reviews, clouds og skies. Helt privat synes jeg Library thing er sjovt. Har netop været nødt til at tilføje endnu en bog for at komme op på 10 stk, så jeg nu figurerer på listen over recent members med mindst ti bøger :) Jeg synes der er mange smarte features, som jeg ville ønske jeg lige havde  3- 4 timer mere i døgnet til at udforske. Det er desuden superfedt pludselig at være indehaver af klassikere, der ellers er umulige at opdrive.
Nå, men i sådan et mere professionelt regi - mig som underviser på pæd.uddannelsen - må jeg som Ida beklage Library Things connection med Amazon, der jo helt enkelt bare afskærer stort set alle muligheder for at oprette et relevant fagbibliotek for DKK (hermed er også udpenslet, hvorfor mit Library (i det mindste;)) er grafisk flot på bloggen: mine private faglige interesser er hovedsagelig engelsksprogede). Derimod mener jeg Lis´s forslag (se Idas blog) om at koble UCSyddanmarks biblioteksdatabase på Library Thing kunne være vældig brugbart.

Det ultimativt smarte ville jo være, hvis man udover at kunne flashe sine litterære præferencer rent faktisk også bare kunne downloade bogen, når man lige havde brug for det - men det har vist lange udsigter:)
Dog vil jeg lige nævne at jeg har opgivet 30 sider i en bog af Lene Brok (2005): Fortæl, fortæl, Akademisk i DKK i forbindelse med et emne om mundtlig fortælling. Via BB - biblioteket, kan man låne bogen som ebog i 8 dage. Det synes jeg er smart - rigtig smart!

4 kommentarer:

  1. Jeg er næsten i mål med at få UC Syddanmark på LibraryThing!

    Når I vælger Tilføj bøger -> Søg hvor?/Alle 700 tilgængelige ressourcer -> Danmark, så er UC Syddanmark nu med på listen. ThaDa!!! MEN :(
    Der er dog ét problem endnu, jeg bakser med: alle søgninger, der indeholder æ, ø og å vises ikke (forfatter, titel).
    Men jeg skal nok få fundet frem til, hvem der skal løse det problem for os!! Jeg er stædig som et æsel. lol

    SvarSlet
  2. Jeg har kigget dig over skulderen - og nu også fået min Library Thing Sky til at fungere ;-)

    Fint at se hvordan fagbiblioteket kan se ud - mit naturfagsdidaktiske er måske for nørdede selv om bøgerne også er engelske...

    Ser også frem til at UC'et kommer på listen.

    SvarSlet
  3. Jeg er enig med jer - det bliver dejligt når UC Syddanmarks bibliotek kan komme med på listen - og du godeste, hvor lis har "knoklet" med diverse it folk og nørder for at få det til at virke..... Jeg er siker på at Lis' stædighed får det til at fungere til sidst....

    SvarSlet
  4. Hej Anne

    Jeg lagde mærke til, at du har brugt e-bøger i DKK undervisningen. Jeg har lavet et lille forsøg på Lek2R's blog, hvor jeg har "indlejret" en bog fra Google Books i bloggen. Måske, du synes, det kunne være lidt sjovt :-)
    Prøv at se: http://lek2r.blogspot.com/2011/05/google-books.html

    SvarSlet